Reguli esentiale in web development

Reguli esentiale in web development
by

Legea lui Hick

Legea lui Hick spune ca timpul investit in a lua o decizie creste cu fiecare optiune posibila adaugata.

Astfel, cu cat un utilizator va avea mai multe optiuni pe un site, cu atat ii va fi mai greu sa navigheze si sa-l foloseasca eficient.

Aceasta lege vizeaza, de fapt, importanta simplitatii.

Studiul de caz clasic privind aceasta lege implica o alimentara in care s-au organizat, in repetate randuri, degustari de dulceata. In prima instanta, clientilor le erau prezentate peste 40 de sortimente, iar mai apoi, doar 3 sau 4 sortimente.

Studiul a scos la iveala faptul ca atunci cand nu aveau atat de multe optiuni la dispozitie, clientii au cumparat mult mai multa dulceata, spre deosebire de cazul in care au fost pusi sa aleaga dintr-un numar mare de sortimente. Ba mai mult, in situatia in care au avut prea multe optiuni, multi dintre participantii la studiu au refuzat sa cumpere ceva.

 

Principiul Pareto

Principiul Pareto spune ca un procentaj mare de utilizatori vor intreprinde un procentaj mic de actiuni. Asadar, 80% dintre utilizatori, adica majoritatea utilizatorilor care va vor vizita site-ul vor accesa un procentaj mic de pagini – de 20 %.
In baza acestui principiu, putem identifica acel procentaj de actiuni pe care majoritatea utilizatorilor le intreprind, pentru a le scoate mai mult in evidenta, facand astfel site-ul mai usor de folosit.

Acest proces poate duce la introducerea unor optiuni noi de navigare sau la alterarea homepage-ului pentru a inlesni accesul la acele optiuni.

 

Feedback

Feedback-ul este un concept folosit îndelung de către designerii industriali. Feedback-ul constă în a-i oferi utilizatorului o indicaţie clară că ceva s-a întâmplat, se întâmplă sau se poate întâmpla.

Această comunicare este esenţială în designul multor produse. Spre exemplu, imaginaţi-vă un filtru de cafea care nu are un beculeţ pentru a indica faptul că este aprins. Probabil că aţi arde cafeaua constant. Este esenţial să le oferiţi utilizatorilor site-urilor voastre feedback potrivit pentru acţiunile lor, de la stadiile butoanelor [normal, hover şi down] la folosirea unei culori diferite pe link-urile deja vizitate etc.

Share

Recommended Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *